- Oblékárna - V Oblékárně jsou umístěny dva kusy nábytku, zakoupené z pozůstalosti Adalberta Stiftera – šatník s motivy tulipánů a vykládaný barokní kabinet, spočívající na dvou delfínech, zvěčněný Stifterem v románu Pozdní léto (Nachsommer).
- Hamiltonův kabinet - Kruhová místnost nesoucí své jméno podle obrazů Jana Jiřího Hamiltona, sloužil kněžně Eleonoře jako pracovna. Byl spojen průchodem s Ranním salonem.
- Ranní salón - Reprezentativní místností zařízenou podle vzoru anglických ranních salonů. Do vyřezávaného ostění stěn byly osazeny portréty významných příslušníků schwarzenberského rodu. Ze salonu bylo možno vejít na terasu a točitým schodištěm do zahrady.
- Čítárna - Čítárna byla vestavěna do Adolfovy věže. Zdobí ji obrazy a delftská fajáns ze 17. a 18. století s náměty ročních období i jednotlivých měsíců v roce.
- Malá jídelna - Tapety Malé jídelny zhotovil pařížský malíř Ennemond Collignon v roce 1870 a vyzdobil je symboly zemědělství, lesnictví a myslivosti.
- Kuřácký salón - Kuřáckému salonu dominuje monumentální krb z bílé žuly s aliančním znakem obou stavebníků Hluboké. Jako v předchozí místnosti i zde jsou portréty příslušníků panujícího rodu. Pro ukrácení chvíle sloužil hrací stolek na hru tric – trac, česky vrhcáby.
- Přijímací salón - V Přijímacím salonu upoutají velké podobizny knížete Josefa Jana ze Schwarzenbergu a jeho manželky Pauliny, rozené z Ahrenbergu. Obrazy namaloval malíř italského původu Jan rytíř Lampi. Kněžna Paulina tragicky zemřela při požáru rakouského vyslanectví v Paříži roku 1810.
- Knihovna - Knihovna patří mezi největší prostory zámku. V knihovně je umístěno 12. 000 svazků v několika jazycích, mezi nimi i vzácné první vydání Diderotovy Encyklopedie. Dřevěný kazetový strop byl na Hlubokou převezen z rodového hradu Schwarzenberg v Bavorsku. V arkýři knihovny stojí nejstarší kus nábytku na Hluboké. Stůl, původně patřící Malovcům, je ve spodní části zdoben polopostavami hudebníků.
- Velká jídelna - Velká jídelna získala svůj vzhled po přestavbě architektem Koulou v letech 1908 a 1909. Stěny jsou ověšeny mimořádně cennými tapiseriemi z cyklu Přísloví, zhotovenými v Bruselu podle Jordaensových předloh. U okna je zavěšen vzácný orientální koberec s budhistickými symboly věčnosti a moudrosti, zvané čintamani.
- Mramorový sál - Mramorový sál je zdoben tapiseriemi, tentokrát ze souboru Judita a Holofernes. Uprostřed místnosti jsou na podstavcích vystaveny bohatě řezané saně, jedny zdobeny zlacením, druhé stříbřením.
- Zbrojnice - Zbrojnice zámku Hluboká vychází z tradice původních rodových muzeí, dokladů rodinných tradic a bojové slávy. Do prostorů Rondelu a přilehlé chodby ji situovala při přestavbě Hluboké v 2. polovině 19. století sama kněžna Eleonora, která se také aktivně podílela na výběru exponátů. O část chodby a první tři prostory prohlídkové trasy byla Zbrojnice obohacena při současné instalaci, kdy do těchto prostorů byly instalovány soubory vybraných velmi cenných částí zbroje a zbraní, původně uložených v depozitářích.
Vstupní prostor U koně byl pojmenován podle makety koně s jezdcem v životní velikosti. Jezdec je oblečen do plátové zbroje ze 16. století.
V Chodbě jsou soustředěny nejstarší předměty od 13. do počátku 17. století, zejména pak dřevcové zbraně.
V místnosti U Adama Františka jsou ve vitrinách představeny luxusní palné zbraně z konce 16. století a počátku 17. století, v centrální vitrině pak rapíry a kordy věhlasných zbrojířských středisek ve Španělsku, Itálii a Německu. Ve výklenku této místnosti jsou instalovány nejcennější práce raně barokního platnéřství.
U Peršana jsou představeny zbraně a zbroje orientální provenience – převážně z perských a tureckých oblastí.
Místnost U modelů umožňuje návštěvníkovi obdivovat miniaturní modely zbrojí.
Předsíň a Rondel patřily k původní schwarzenberské zbrojnici. Jsou zde vystaveny panoplie z různých částí zbroje a zbraní v historizujícím pojetí 19. století, na obložení stěn předsíně byly instalovány muškety a pušky, chladné zbraně byly zastoupeny rakouskými granátnickými šavlemi. V Rondelu jsou umístěny militárie z období od pol. 15. století. Dominantu sálu tvoří odlitek Costenoblovy sochy Adolfa Schwarzenberga.
- Zámecká kuchyně - Budování zámecké kuchyně souvisí s přestavbou zámku v 2. polovině 19. století, kdy v souladu s anglickou zvyklostí byla kuchyně umístěna v suterénu zámku.
Zámecká kuchyně sestávala z tzv. Velké neboli teplé kuchyně, která byla určena k tepelné úpravě pokrmů. Základním vybavením místnosti byly dva velké sporáky, oba vyrobené vídeňskou firmou Josef Heinisch a velkým krbem s důmyslným zařízením na samočinné otáčení rožňů. Původní měděné pocínované nádobí je doplněno bohatým výběrem sběraček, cedníků, sekáčků atd.
V sousední Studené kuchyni jsou dvě lednice na řezané vodní ledové bloky. K ulehčení práce kuchařek sloužily nejrůznější strojky. Mezi nejkurióznější patří strojek na loupání jablek nebo brambor, čistič nožů nebo strojky na zmrzlinu. Tehdy velmi oblíbené paštiky a masové pudingy se vařívaly v páře v uzavřených formách mnohdy velmi fantastických tvarů.
Ke sváteční schwarzenberské tabuli patřily i dezerty, které se vyráběly v zámecké cukrárně. K ozdobě pečiva sloužily cukrářské formy, vyřezané z hruškového dřeva, v nichž se vytlačovalo jemné tragantové cukroví. Jednotlivá zámecká patra propojoval s kuchyní jídelní výtah, který v roce 1907 dokončila pražská firma Jan Prokopec. Tatáž firma vybudovala v zámku i výtah osobní, který fungoval na tlakovou vodu z rezervoáru, umístěného v podstřeší zámku.
- Vstupní hala - Vstupní hala má navodit atmosféru rytířské minulosti a zdůraznit význam celého rodu. Stěny vstupní haly zdobí heraldické verdury nizozemské provenience, na schodišti připomíná Eggenberský závěs cestu Jana Antonína z Eggenbergu roku 1638 do Říma.
- Vstupní místnost - Ve Vstupní místnosti jsou zachyceny různé fáze stavebního vývoje hlubockého zámku od renesanční přestavby až po současnou podobu.
- Ložnice kněžny Eleonory - Ložnice kněžny Eleonory je bohatě zdobena obrazy s náboženskou tematikou. Celé místnosti dominuje zdobená postel s nebesy, za postelí je umístěna bruselská tapiserie s loveckými motivy.
|